Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden – Casa 7 Santa Rosalia

Artikel 1. Begripsbepalingen en toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere tijdelijke huurovereenkomst tussen verhuurder en huurder met betrekking tot het penthouse Casa 7 Santa Rosalia, gelegen aan Calle Manuel Frutos Llamazares 7, blok 6, penthouse 7, Res. Mirador, 30710 Santa Rosalia Lake, Torre Pacheco, Murcia (Spanje).

• Huurder: Degene die het penthouse voor een bepaalde periode huurt van de verhuurder en de overeengekomen huurprijs voldoet.

• Verhuurder: Hetty Wassenaar B.V., rechtsgeldig vertegenwoordiger en eigenaar van het penthouse.

• Huurovereenkomst: De overeenkomst tussen huurder en verhuurder betreffende het verblijf in Casa 7 Santa Rosalia.

• Huurprijs: De prijs per nacht, vermenigvuldigd met het aantal overeengekomen overnachtingen, vermeerderd met bijkomende kosten en eventuele borgsom.

• Aanbetaling: 25% van de huursom, binnen 14 dagen over te maken na bevestiging van de boeking.

• Keyholder / property manager: De Nederlandstalige contactpersoon op locatie die namens verhuurder optreedt. De contactgegevens worden verstrekt na boeking.

• Aankomst- en vertrektijdstip: Zoals overeengekomen in de boekingsbevestiging.

• Aanvullende bepalingen:

o Minimumverblijf: 5 nachten

o Huisdieren zijn niet toegestaan

o Parkeren op het privéterrein geschiedt op eigen risico

o Huurder dient een vaste woon- of verblijfplaats te hebben


Artikel 2. Totstandkoming van de huurovereenkomst

De huurovereenkomst komt tot stand zodra de huurder via de website of per e-mail een boeking plaatst en deze door de verhuurder is bevestigd. Deze bevestiging wordt per e-mail of schriftelijk verzonden.


Artikel 3. Betaling

• De aanbetaling (25%) dient binnen 14 dagen na boeking te zijn voldaan op de door verhuurder opgegeven bankrekening.

• Bij het uitblijven van betaling binnen deze termijn wordt de huurovereenkomst als niet tot stand gekomen beschouwd.

• Het resterende bedrag dient uiterlijk 6 weken voor aanvang van het verblijf te zijn voldaan.

• Bij boeking binnen 6 weken voor aankomst dient de gehele huursom binnen 14 dagen te worden voldaan.

• Bij uitblijven van (volledige) betaling vervalt het recht op verblijf zonder restitutie van eerdere betalingen, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.


Artikel 4. Kosten

Alle kosten bovenop de huurprijs (zoals schoonmaakkosten of toeristenbelasting) worden duidelijk vermeld op de website en zijn integraal verschuldigd onder dezelfde voorwaarden als de huurprijs.


Artikel 5. Borgsom

De verhuurder kan een borgsom verlangen, vooraf te voldoen of ter plaatse bij aankomst.

• Na afloop van het verblijf wordt de borg binnen een week gerestitueerd, mits er geen schade, vermissing of bovenmatig energieverbruik is vastgesteld.

• Eventuele inhoudingen worden redelijk en transparant gemotiveerd.


Artikel 6. Verplichtingen van de verhuurder

De verhuurder zorgt ervoor dat het penthouse bij aankomst in goede, verzorgde staat wordt opgeleverd conform de reservering. De keyholder begeleidt de incheck en is aanspreekpunt tijdens het verblijf.


Artikel 7. Verplichtingen van de huurder

• Huurder inspecteert bij aankomst het penthouse op veiligheid en meld eventuele onvolkomenheden binnen 24 uur aan de verhuurder of keyholder.

• Alleen het overeengekomen aantal personen mag overnachten in het penthouse.

• Bezoek en logies van derden is alleen toegestaan na voorafgaande toestemming.

• Roken is niet toegestaan in het penthouse.

• Verlies, schade of diefstal als gevolg van nalatigheid (bijv. niet afsluiten) komt voor rekening van de huurder.

• Overmatig energieverbruik kan worden doorbelast.

• Bij ernstige overtreding van de regels kan de overeenkomst per direct worden ontbonden zonder restitutie.


Artikel 8. Aankomst en vertrek

• Aankomst: tussen 15:00 en 22:00 uur

• Vertrek: uiterlijk om 11:00 uur

• Tijdstip van vertrek dient uiterlijk 24 uur van tevoren aan de keyholder te worden doorgegeven.

• Bij vertrek dient het penthouse bezemschoon te worden achtergelaten:

o Vaat gewassen en opgeborgen

o Meubilair terug op oorspronkelijke plaats

o Afval gescheiden en afgevoerd

o Schade of defecten direct gemeld


Artikel 9. Annulering door huurder

• Binnen 10 dagen na reserveringsdatum kan kosteloos worden geannuleerd met opgaaf van reden.

• Annulering daarna:

o Tot 6 weken voor aankomst: 30% verschuldigd

o Tot 4 weken: 60%

o Tot 2 weken: 80%

o Minder dan 2 weken: 100%

• Niet verschijnen zonder melding binnen 24 uur na aankomstdatum geldt als annulering.

• Bij voortijdig vertrek vindt geen restitutie plaats.

• Annuleringen dienen schriftelijk (per e-mail) gemeld te worden.


Artikel 10. Annulering door verhuurder

De verhuurder kan de overeenkomst beëindigen in geval van:

• Niet-tijdige betaling door huurder

• Overmacht (natuurramp, oorlog, overlijden, etc.)

• Ernstige schade of misbruik van het penthouse

Bij annulering zonder schuld van de huurder wordt de resterende huur terugbetaald binnen 30 dagen. Bij annulering als gevolg van toerekenbaar gedrag van huurder vindt geen restitutie plaats.


Artikel 11. Aansprakelijkheid

De verhuurder is niet aansprakelijk voor:

• Diefstal, schade of letsel

• Defecten aan apparatuur, nutsvoorzieningen of overlast door werkzaamheden buiten het resort

• Ongevallen door onvoorzichtigheid of gebruik van het penthouse

Let op voor gezinnen met kleine kinderen:

Het penthouse heeft drie balkons met lage balustrades en is niet speciaal ingericht voor jonge kinderen (geen traphekjes of stopcontactbeveiliging). Toezicht is noodzakelijk.

Huurder is hoofdelijk aansprakelijk voor alle schade of verlies, ongeacht wie het heeft veroorzaakt. Kosten voor herstel of schoonmaak worden verhaald op huurder.


Artikel 12. Klachtenprocedure

• Klachten tijdens het verblijf dienen direct gemeld te worden aan de verhuurder of keyholder.

• Als een klacht niet ter plaatse opgelost kan worden, kan deze schriftelijk worden ingediend tot uiterlijk 30 dagen na vertrek.


Disclaimer

Met het plaatsen van een boeking wordt u opgenomen in ons adressenbestand. Indien u geen prijs stelt op verdere communicatie, kunt u dit melden via de contactopties op de website.

Uw gegevens worden uitsluitend gebruikt voor reserverings- en communicatie-doeleinden en worden niet gedeeld met derden, conform de geldende privacywetgeving.

Casa 7 Santa Rosalia – 2025

Calle Manuel Frutos Llamazares 7, Blok 6, Penthouse 7

30710 Torre Pacheco, Murcia, Spanje

www.casa7santarosalia.com

info@casa7santarosalia.com